Înapoi la module

Oceanul informațional și consumatorul de media avizat

Parcurgând modulul „Oceanul informațional și consumatorul de media avizat ”, veți realiza o inițiere în domeniul educației media și al culturii informaționale.  De asemenea, vă veți înarma cu  esențiale cunoștințe privind rolul media în societatea democratică, tipurile de media pe care le utilizați, funcțiile acestora, precum și privind impactul pe care îl are zilnic media asupra calității vieții fiecărui/fiecărei cetățean/cetățene.

În acest modul veți analiza specificul comunicării media, particularitățile ce o definesc, modalitățile de informare obiectivă, corectă și nepărtinitoare a receptorilor, adică a cetățenilor. Totodată, veți analiza exigențele pe care trebuie să le respecte jurnalistul atunci când realizează produse media, iar în baza unor exemple concrete, veți descoperi modul în care media contribuie la formarea opiniei publice și, respectiv,  la educarea conștiinței civice a cetățenilor.

subiecte

  1. Ce este media? Consumatorul avizat și oceanul informațional

    Mass-media are un rol important în viața unei societăți și a fiecărui cetățean. Ea formează societatea, cultura acesteia și modul de gândire, prin urmare contribuie la formarea opiniei publice. Mai mult decât atât, cetățeanul secolului al XXI-lea manifestă o dependență față de media: impulsul firesc al individului este să se informeze zilnic.

    Detalii
  2. Funcțiile media. Tipurile de media

    Funcția de informare se realizează prin efortul jurnaliștilor de a aduna și de a prezenta publicului informații utile din diferite domenii: social, economic, politic, cultural etc. Informațiile sunt realizate în forma produselor media: știri, reportaje, articole, interviuri, filme de documentare. Funcția de informare contribuie la formarea opiniei publice a cetățenilor.

    Detalii
  3. Mijloacele de comunicare în masă. Factorii comunicării media

    Mijloacele media sunt suporturi tehnice care servesc la transmiterea mesajelor către un ansamblu de indivizi. Distingem mijloace media tradiționale (presa tipărită, radioul) și moderne (televiziunea, Internetul, complexele multimedia).

    Detalii
  4. Specificul comunicării media. Competența media vs cultura media

    Comunicarea media  implică o abordare profesionistă din partea jurnaliștilor. Cele trei principii importante de realizare a materialelor jurnalistice sunt: precizia, corectitudinea și claritatea.

    Detalii
  5. Media – factor de educare și formare a conștiinței civice

    Pentru a cunoaște lumea și a fi un cetățean puternic, fiecare persoană trebuie să se informeze corect și la timp. Media ne influențează multidimensional: în luarea de decizii, în procesul de educare, la asumarea …

    Detalii
Studiind acest modul…

VEȚI GĂSI RĂSPUNSURI LA URMĂTOARELE ÎNTREBĂRI:

  • Cum pot eu, bibliotecarul, contribui la formarea culturii media și informaționale prin  serviciul oferit?
  • De ce este important ca eu, tânărul/tânăra de azi, să utilizez media tradiționale și noile media pentru dezvoltarea personală?
  • Cum mă influențează media pe mine, cetățeanul conștient și curios, în luarea unor decizii importante?